Hvis man ser paa fremtiden er det aendringer, og at aendringer alt andet

Jeg har lige hørt en god linje fra en mand - jeg kan ikke huske hans navn, men hvad han sagde fanget min opmærksomhed. Han sagde, \ "Her er de ting om fremtiden. Hvis man ser på fremtiden er det ændringer, og at ændringer alt andet. \" Jeg kan lide det. Det er sandt. Når se fremad og ændre dine planer, den ændrer din fremtid. Og det ændrer alt andet. Du kan undgå mange problemer ved at kigge fremad. Måske nu, som du læser dette indlæg, er et godt tidspunkt at kigge på din fremtid. Spørg dig selv dette spørgsmål: \ "Hvis jeg holder overskriften nede ad vejen er jeg på, hvor jeg vil være, når jeg kommer dertil? \" Hvis du er på landevejen efter Jesus, ophold på det. Hvis ikke, finde den næste exit og ændre retninger. Når du gør dette, kan det ændre alt andet (relationer, din \ "station \" eller sted i livet, etc), fordi du ikke liv i isolation - hvad du beslutter påvirker din familie og venner - skiftende ene side ændrer hele. Jeg synes, det kunne også gælde for fortiden - ikke fordi man ser på dine tidligere ændringer det, men at den lineære logik, der anvendes i at bebrejde alle dine problemer på en begivenhed (eller person) er en fejltagelse - det er ikke sandt. Årsagen var ikke en dårlig ting, det var mange ting, og at skiftet everthing, herunder din reaktion på det. SR model du lært i Psykologi 101 ikke passer. Det er ikke billardkugle verden. Du kan ikke finde årsagen ved lineær tænkning. Det er cirkulære, komplekse og multidiminisional og acceptere ansvaret for, hvordan du tænker, føler og opfører sig som reaktion på de dårlige ting, der skete kan være den vigtigste faktor. OK. Enough.I nødt til at tænke over det senere. Det har fanget min opmærksomhed i for lang tid - jeg har brug for at komme tilbage til revision og øve min prædiken for Lord's Day formiddag. Men alle de ovennævnte er relateret til Gud. David sagde \ "vi er bange og wonderly lavet \", og det er sikkert rigtigt alt han skabte. Hele skabelsen - tid, rum, alt - det hele er så vidunderligt kompliceret. Hvem kan forstå det? Hvem har nogensinde kendt sind Gud? Hans tanker og veje er så høj og ophøjet. Når jeg ser op det gør mig bue lave og tilbede ham.

Ingen kommentarer: