Shop Spotlight: Antikke Avenue

Jeg har været igennem antiquing tilbagetrækning sidst. Om sommeren har vi de fleste weekender vil tage en lille tur, forlader storbyen bag at udforske små byer fyldt med gamle skatte. Så når mine kolleger vintage-elskende ven Tara på The Cinnamon Post nævnt Antikke Avenue i Hamilton, jeg vidste bare, hvor jeg kunne få min næste antiquing fix.
Historien om denne butik er en spændende en. Ejerne Adam Hughes og Tom Watson købte hele opgørelse fra én person - en mand ved navn Darryl der havde samlet ni vognlæs værd samleobjekter, købt hos værftet salg, auktioner og ejendom salg i løbet af de sidste 30 år. Hughes og Watson, der renoverede gamle huse til et levende, købte hele samlingen for $ 100.000 og blev første gang forretningsdrivende, etablering deres butik i en 8.000 m² plads på Ottawa St. N. i Hamilton. Så fascinerende, ikke?
Nu kan du forstå, hvorfor vi hoppede i bilen og gjorde trek på en meget sne lørdag i sidste weekend. Heldigt for os, var butikken fyldt til randen! Sideskib efter midtergangen af vintage goder, smukt vises. (Undskyld den dårlige iPhone fotos)

Der var en flaske og krukke midtergangen,
Og et stykke legetøj midtergangen,
En housegoods midtergangen,
En elektronik sideskib, en hardware gang,
Og nogle møbler også. Der var ikke mange møbler, men jeg tror den begrænsede gulvplads sandsynligvis betyder, at de har andre stykker gemt offsite. Hmmm. Jeg elskede disse overdimensionerede Tomes indeholder avisartikler. Ville de ikke ser godt ud, der vises i et bibliotek, stablet på skorstenen af en pejs?
Ser ud som helt i butikken ret? Men vent ... der var mere. Bagsiden tredjedel af butikken var afspærret af en sort forhæng. Og der var lige så mange hylder der er fyldt med uemballeret bokse. Seriøst, jeg tror, der var i de næste fem års forbrug af beholdning tilbage der, bare venter på at blive afsløret og afdækket, katalogiseret og specificeret.

Var det ikke for en mærkelig, sulten lille barn klynger sig til mig, ville jeg have bosat sig i for resten af eftermiddagen poring gennem disse kasser. Der er ikke noget som 'jagt', right? Jeg endte med at købe et par ting, og jeg vil vise dem til dig i en anden stilling. Med ni vognlæs af ting til at sælge, er jeg temmelig sikker på denne butik vil have nogle nye skatte hver gang jeg går tilbage. Måske vil jeg støder ind i dig der.
Antikke Avenue329 Ottawa St. N. Hamilton, ON

Ingen kommentarer: